rss
adó 1 százalék gyermekvédelem támogatása adóbevalláskor
  • Némán ordít a levélpapír - így aláztak meg egy szerelmes kislányt az iskolában

  • Share on Tumblr

    Némán ordít a levélpapír - így aláztak meg egy szerelmes kislányt az iskolábanEgy kilencéves kislány megírja az iskolában élete első szerelmeslevelét, de a tanár még azelőtt észreveszi, hogy célba érne a küldemény. Elveszi, felolvassa, majd széttépi. Az osztály röhög, a kislány megsemmisül, ahogy szerelme tárgya, a kisfiú is. A történet nem egy múlt századi gyerekregényből való, hanem 2016 májusából, egy budapesti általános iskolából. A gyereket és az anyukáját nagyon megrázta az eset… Olvassátok el a „levél monológját”, melyet a kislány édesanyja, Fiona jegyzett le. (IDE KATTINTVA pedig elolvashatjátok szakértőnk véleményét az esetéről.)

    Adó 1 százalék felajánlása a gyermekek megmentését, a családok támogatását, a jótékonysági programok sikerességét segíti! Az adó 1 százalék felajánlását hálásan köszönjük!

    Nekem már nem fáj semmi, miattam ne aggódjatok. Holnap elvisz Gizi néni a nagy zsákban, a reinkarnációról már lemondtam, nincs a suliban szelektív hulladékgyűjtés, pedig ha egyszer megint levél lehetnék, esküszöm, jobban vigyáznék. Persze azt nem tudom, hogyan vigyáznék, mert a papír az papír, téphető, gyűrhető, az égetésről ne is beszéljünk, de akkor is vigyáznék, elvitetném magam valami szellővel, nem fogna rám a toll… vagy mantráznám annak a kislánynak, hogy ne, ne írj meg, nem szabad, baj lesz belőle!

    Jaj, pedig de kedves volt, de édes, bolondos, gyermeteg szerelem: gyöngybetűkkel írta, itt-ott alaposan rá(m)nyomva a tollat, picit fel is szisszentem, de mosolyogtam, szépen ittam a tintát az udvari kispadon, a napot is hagytam, hadd süssön át rajtam.

    De mit fecsegek itt össze-vissza, inkább elmesélem részletesen, hogy is kerülök a tanári asztal melletti kukába. Darabokban.

    Füzetlap volnék, a borítón lovak, én középütt lapultam sokáig, nem ért még el hozzám a tollbamondás. A kislány harmadikos. Szerettem vele lenni, kedélyes, kedves gyerek, tisztán tartja a dolgait, engem is, a lovaimmal együtt.

    Kicsit persze szeleburdi, egyszer elhagyott már a suli mosdójában, de szerencsére távol a vizesblokktól, sőt: egyszer voltam étkezőtálca is. Azonban nem panaszkodhattam, csak hetente kétszer kellett suliba mennem, az otthoni íróasztalra pedig kellemesen odasütött a nap délután. Jókat szunyáltam, míg a kislány mást tanult. A heti két iskolanap persze tele volt kalanddal, kihívással, a szomszéd lapból a múlt héten gyűrtek galacsinokat, firkálás is akad bőven, aranyosak ezek a gyerekek, na.

    Velem azonban más volt a célja a kislánynak.

    Pár napja levegőzni vitt az iskolaudvarra. Ragyogó napsütés volt, a friss, kora nyári szél bele is borzolt a lapjaimba. A gesztenyefa mögötti padon, ahová a kislánnyal ültünk, szándékosan nálam nyitotta fel a gyerek a füzetet. Kitépett, gondosan ügyelve a szakadás minőségére. Igyekeztem én is nagyon, nem lett csálé a széle, sejtettem, hogy valami fontos feladatom lesz, szépnek kell lenni. A kislány lefektetett a padra, fellibbenő sarkamon átszűrtem egy kicsit a napot, kíváncsian vártam, mi következik. Izzadtak az ujjai. Ittam a nedvet egyenletes eloszlással, nehogy foltot hagyjon, és ekkor már tudtam, levél leszek, igen, én igazi levél leszek!

    A kislány írni kezdett. Megszólítás. (Szent isten! Neki ír, annak a fiúnak, igen, a kis barna, szemüvegesnek, ő lesz az! Simon.) Szünet. Hosszú szünet. (Írjál, írjál, ne csigázz, nem bírom, hadd lássam!) Beléd vagyok zúgva. (Te jó ég, micsoda boldogság, szerelmes levél lesz belőlem! Köszönöm a sorsnak, köszönöm ezt a nemes szerepet!)

    A kezdeti megtorpanás, bizonytalan sorvezetés után gyöngybetűkkel született meg a kilencéves kislány életének egyik legfontosabb, de legalábbis legemlékezetesebb irománya: az első szerelmes levele.

    Meghatottan adtam át magam a tollsercegésnek, elnéztem az izgatott, kerek pofiját, kimelegedtem az izzadó kis ujjak alatt.

    Becsöngetésre elkészültünk. Elkészültem. Óra előtt, a folyosón még egyszer átfutotta a tartalmat a szerelmes szerző, majd a legnagyobb csodálatomra egy kémcsőbe görgetett. Élete első szerelmes levele… és palackpostát alkalmaz? Fantasztikus! Gondosan el volt tervezve minden. A kislány arca virágos, szeme izzó, homloka gyöngyözik: átadta a levelet a futárnak. A fiú osztálytársa bizalmas barát, segített a kis palackot a fiú padjába rejteni. Aztán kénytelen voltam összegörnyedve várakozni egy napig.

    Persze semmit nem aludtam. Vajon mit szól majd a fiú? Mikor talál rám? Ugye, nem ejti le a kémcsövet? Egyedül olvas majd el? Fogok neki tetszeni? Mosolyog? Elhűl? Mi lesz velem? Mi lesz a kislánnyal? Ahogy másnap az első órára becsengettek, a szívem úgy kalapált, majd kiverte a kémcső dugóját. Szaladoztak a betűk a felszínen, fickándozott a tartalom. Simon beült a padjába. Kikukucskáltam. Piros póló volt rajta, élénk, akár a szerelem! Ahogy az üvegfalon keresztül őt kukkoltam, hirtelen behajolt a padba. Észrevett! Meglátott! És már nyúlt is értem, amikor dörgedelmes tanárhangtól visszariadva rántotta ki a padból a kezét. Én is megijedtem.

    Szerettem volna egyszeriben felzabálni minden gyöngybetűt, eltüntetni a kilencéves szív lenyomatát, mert tudtam, éreztem, Simon mozdulatából világossá vált, hogy nagyon nagy baj van.

    Közeledett a tanári hang, recsegő, mély, unott és dühös. Simon feszengeni kezdett a székén. Én füleltem, lapultam, reménykedtem, hogy átvészeljük az otromba pillanatot. Átvészeljük mind: Simon, a kislány, a leheletfinom, gyermeki intimitás – és én.

    Azt ígértem, elmesélem részletesen, mi történt, de legyetek egy kis belátással. Nem könnyű. Én csak egy félfamentes, csíkos füzetlapnak születtem, ám a sorsnak és a kislánynak köszönhetően valódi szerelmes levéllé avanzsáltam. Olyan titkot őrizhettem, olyan üzenetet vihettem, ami világokat mozgat, amitől élesebbek a színek, gömbölyűbb a gömbölyű, és amiről az a drága kislány hónapok óta álmodozik. Legyetek belátással, hadd ne kelljen részleteznem, hogyan gyalázott meg a tanár engem, tépte darabokra az éltető illúziót… és rúgott acélbakanccsal mindenbe, amit pedagógiának nevezhetünk.

    Igen, a tanár odalépett, kiszedett engem a padból, a kémcsövet eldobta (azóta se tudom, hol lehet), engem kigörgetett… és gyalázatos módon tett mindannyiunkat a földdel egyenlővé: kávészagú, rezes hangon, rutinos hangerővel olvasta fel a kislány szivárványos szavait, hallottam, ahogy ripityára törik mindegyik a linóleumon.

    Hangsúly nélkül, érthető tempóban, hogy mindenki, de mindenki megértse: most belezi ki a magánélet legrejtettebb odvait. Pusztulj, titok, pusztulj, szerelem!

    Az osztály felröhögött.

    Ordítani tudtam volna. De én csak egy hangtalan levél vagyok. Egy személyes üzenet, egy gondolat, érzés, magánügy. Így aztán némán tűrtem, ahogy darabokra tépett a díszpedagógus. Nagyon fájt, mi tagadás. Hát még a kislánynak…

    És ahogy a papírkosár felé hajított a merénylő, röptömben még láttam, hogy válik Simon arca egyszínűvé a pólójával.

    Fiona

    Mit tehet a tanár, ha pad alatti levelezésen kapja a diákjait? Meddig mehet el a fegyelmezésben, a példastatuálásban? Vajon hol ér véget a magánszféra és hol kezdődik az osztály érdeke? Olvasd el dr. Gyurkó Szilvia gyerekjogi szakember szakvéleményét az esetről!

    A fotó illusztráció, nem a történetben szereplő kislányt ábrázolja.
    Forrás: wmn.hu


    Share on Tumblr
adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!

gyermekmentés, családsegítés, adó egy százalék, 1+1, adó
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A sport beépítése a gyermek életébe

    A rendszeres testmozgás az egészséges életmód elengedhetetlen része. A testi és lelki egészségünkre gyakorolt kedvezõ hatása mellett, nevelési szerepe sem elhanyagolható, továbbá programot teremthet az egész család számára.

  • Karácsony: nem a csillogó ajándékok teszik boldoggá az ünnepet

    Karácsony: nem a csillogó ajándékok teszik boldoggá az ünnepetA Mátrix közhasznú Alapítvány évente tízezernél több nélkülöző számára biztosít ruhát, cipőt, élelmiszert, bútort, egyéb használati tárgyakat. Advent idején megnövekszik a segítségkérők köre. Sajnos nem mindenkinek tudunk segíteni (mivel sokkal több a kérelmező, mint amennyi adomány van), ami végett sokan kétségbeesetten - olykor durván, dühösen, bántóan - kérik számon rajtunk, hogy "miért nem adunk", "most miattunk lesz ajándék nélküli a karácsony", "...stb...". Felvetődik a kérdés, hogy a létfenntartás szükségletein felüli tárgyak szeretetteljesebbé teszik-e az ünnepeket?! Véleményünk szerint nem!

  • Gyermekbalesetek és fertõzések elkerülése a nyáriszünetben

    Az iskolai szünet kezdetével a gyerekek megszokott életrendje megváltozik. Lazul a fegyelem a mindennapok és a higiénia területén is, melynek következményeként gyakoribbá válnak bizonyos hasmenéses megbetegedések, de a gyerekbalesetek is. Többségük azonban kis elõvigyázatossággal megelõzhetõ, illetve elengedhetetlenül szükséges a szülõk odafigyelése.

  • Mi is az a táborozás?!

    Táborozás: olyan szervezett csoportos együttlét, ahol hasonló érdeklõdésû emberek (fõleg gyerekek) pár napot - hetet eltöltenek együtt.

    Általában iskolai szünetben, általában szülõi felügyelet nélkül, de felelõs nevelõkkel.

    Szervezünk alkalmi foglalkozásokat, napközi jellegû táborokat, ottalvós programokat, rövidebb / hosszabb ideig tartó rendezvényeket is.

  • Az éhezés sokunknak mindennapos trauma

    Az éhezés sokunknak mindennapos traumaA becslések szerint ma Magyarországon 30.000-40.000 gyermek gyakorlatilag éhezik. Ez a szám az elszegényedő családok számának gyarapodásával egyre növekszik. Sok-sok kisgyermeknek valóban nincs mit ennie. Mit is jelent az éhezés / alultápláltság?! Ha valaki kényszerből rossz minőségű, rostban szegény, vitaminoktól és ásványi anyagoktól mentes tápanyagokat fogyaszt (vagy ad a családjának), az előbb utóbb vagy alultáplált állapotba kerül vagy az elsavasodás, elhízás és szövődményei (pl. cukorbetegség) érik el.

  • Anya, a félszemű anya

    Anya, a félszemű anyaA mű a képzelet szüleménye, szürreális, de mégis... 10 éve nem látta a fiát egy anya. Egy nap eldöntötte, hogy elmegy hozzá. Elsírtam magam, amikor elolvastam ezt a feltehetően kitalált, de nagyon megható történetet. „Az anyám fél szemére vak volt. Utáltam ezért… szégyelltem. Egy ócskapiacon dolgozott, kisebb tárgyakat gyűjtött, és megpróbálta valamivel drágában eladni. Akkor ezt én nagyon szégyelltem..." mert egy gyermek alapvetően ebben a korban ilyen képmutató és szégyenlős. Egy anya pedig mindent odaad gyermekének, ha kell, az életét is.

  • Önbecsülés növelõ tippek

    Önbecsülés - benned mennyire dominál a magadban való HIT?!?

    Vajon közülünk hányan mondhatják el önmagukról, hogy száz százalékban meg vannak elégedve az életükkel? Minden bizonnyal kevesen. De gondolkozzunk most csak el azon, hogy egy kis erõfeszítéssel milyen kedvezõ változásokat hozhatnánk létre, a számunkra leginkább megfelelõ életkörülmények létrehozása érdekében.

  • Június a harmónia hónapja

    Június a harmónia hónapjaA nyári napforduló június 21-én van, az év leghosszabb napjának ünnepe, ősi hagyományokra nyúlik vissza. A csillagászati szakterminus szerint a nyári napforduló az a pillanat, amikor a Föld forgástengelye a legkisebb szögben hajlik el a Nap sugaraitól. Ezt az örömnapot a keresztény kultúrkörben a Szent Iván éjjeli ünnepségekhez kötik. Azonban nem árt tudnunk, hogy ez a kereszténység felvétele előtti magyarság egyik legfontosabb ünnepe is volt a téli napfordulóval egyetemben. Ezek az ünnepek az életet, a termékenységet, és a szoláris értékek győzelmét tükrözik.

  • Rászoruló gyermekeket vár A Játékkészítő

    Rászoruló gyermekeket vár A JátékkészítőA Játékkészítő című, decemberben látható szuper pop-musicalt létrehozó TulipánTündér Produkciós Iroda felhívással fordul a rászoruló gyermekeket segítő alapítványokhoz, kérve segítségüket és közreműködésüket, hogy minél több gyermekhez eljuthasson annak a pályázatnak a híre, melynek győztesei részt vehetnek az akciómese előadásán. A pályázat témája a "mese".Mit jelent számukra és hogyan alakítja, segíti a gyermekek életét a mese? A pályázat kiírói olyan rövidfilmeket, videókat várnak, melyben a gyermekek - különböző formában - megfogalmazzák a meséhez való viszonyukat.

  • A globális felmelegedés természeti okai

    A felmelegedési spirált a pozitív visszacsatolások okozzák. A légkör megnövekedett szén-dioxid-koncentrációja az üvegházhatás miatt közvetlenül felfûti a levegõt, ami magasabb hõmérsékleten több vízpárát vesz fel. Ezzel növekszik a hõelnyelés mértéke is, ami a vízpára további felvételét idézi elõ.

Adó 1 százalék felajánlása a gyermekek megmentését, a családok támogatását, a jótékonysági programok sikerességét segíti! Az adó 1 százalék felajánlását hálásan köszönjük!