rss
  • Bennünket is körülvesz ez a csendes tragédia!

  • Share on Tumblr

    Bennünket is körülvesz ez a csendes tragédia!A csendes tragédia amiről senki sem beszél, pedig mi gyerekeinket érinti. - Kedves Gyermeknevelő Testvérek! Annak idején Kopp Mária, magyar orvos, pszichológus, a „Mentális Egészségtudományok” társult kutatócsoportjának vezetője egy magán beszélgetésben azt mondta, hogy Európát nem a harmadik világháborútól, s nem is az atombombától, hanem a semmittevésben felnövő, saját kontrollálatlan vágyainak odavetett generációktól félti! Képtelenség és felfoghatatlan! Van megoldás? Mi a teendő?! Hogyan lehetne pozitív irányban változtatni a dolgok menetén?!

    Sajnos felnőtt egy olyan generáció melynek egy részét nem lehet feladatokkal terhelni, mert ö azt unja, s mindjárt tovább áll! Ezek a fiatalok mivel kitartó munkát se az iskolában, se az életben nem végeztek ezért nem is tudnak maguknak parancsolni, más véleményét még kevésbé elfogadni, így a házasságban, családi életben, de a munkahelyen is nagyon sok kudarccal találkozva megkeserednek.

    Érdemes az alábbi írást ilyen szempontból elolvasni! Ne okozzunk szeretetből, könnyelműségből maradandó kárt gyermekeinknek!!

    Szomorú szívvel,

    Csaba t.

    A csendes tragédia amiről senki sem beszél, pedig mi gyerekeinket érinti

    A mostani kor otthonaiban van jelen ez a csendes, de annál szomorúbb tragédia, mely a szemünk láttára ragadja el a nekünk legkedvesebbet: a gyermekeinket.

    Gyermekeink ugyanis szörnyű mentális állapotban vannak!

    A legutóbbi 15 év statisztikájából egyértelműen kiviláglik, hogy a gyermekek pszichológiai rendellenességei egészen elképesztő mértéket öltenek:

    minden ötödik gyerek mentális rendellenességben szenved,

    a figyelemhiányos rendellenességek száma 43%-kal nőtt,

    a serdülőkori depressziós betegségek száma 37%-kal nőtt,

    a 10-14 évesek gyermekek körében az öngyilkossági arány 200%-kal nőtt.

    Mit tehetünk, hogy szembenézzünk az igazsággal?

    – Rossz válasz, hogy javítsuk a diagnosztikai lehetőségeket.

    – Rossz válasz, hogy hát, így születtek.

    – Szintén rossz válasz, hogy az iskolarendszer a hibás.

    Igen, az a valóság, hogy, bár fáj ezt saját magunknak is bevallani, mi, egyedül MI szülők vagyunk a hibásak, nekünk kell segíteni a gyermekünknek.

    De miben is áll ez a probléma?

    A modern kor gyermekei nem élik meg az egészséges gyermekkor élményét, amihez tartozik például:

    érzelmileg elérhető, megközelíthető szülők,

    egyértelműen meghatározott határok és erkölcsi minta,

    felelősség,

    kiegyensúlyozott étrend és megfelelő mennyiségű és minőségű alvás,

    megfelelő mennyiségű szabadban eltöltött aktív mozgás,

    kreatív játékok, a közös, önfeledt szabadidő eltöltése.

    Ehelyett a gyerekek ezt látják:

    örökké elfoglalt szülők,

    a végletekig kényeztető szülők, akik mindent megengednek a gyermeküknek,

    az érzés, hogy „nem kellesz senkinek”,

    kiegyensúlyozatlan étrend és hiányos alvás,

    „otthonülős” életmód.

    Végtelen stimuláció, technológiára alapuló szórakoztató eszközök hada, az igények azonnali kielégítése. Hogyan lenne lehetséges, hogy ilyen körülmények között egy mentálisan egészséges gyerek nőjön fel? Természetesen sehogy…

    Az emberi természetet nem lehet megvezetni, becsapni: a szülői nevelést nem lehet megkerülni sehogy sem. Ahogy látjuk, ennek hiánya egyszerűen szörnyűségekhez vezet. Az igazi gyermekkor elvesztéséért, vagy meg nem éléséért később hatalmas árat fizet maga az áldozat: az érzelmi jóléte kerül veszélybe.

    Mit lehet tenni?

    Ha azt szeretnénk, hogy gyermekünknek valóban egészséges és önfeledt gyermekkora legyen, akkor vissza kell térnünk egészen az alapokig. Még nem késő!

    Íme, ezeket kell a szülőknek megtenni:

    Állítsunk fel korlátokat, közben ne feledjük: mi a gyermekeink szülei és nem barátai vagyunk.

    Azt biztosítsuk a gyermekünknek, amire szüksége van, és ne azt, amit szeretne. Nem kell félni nemet mondani az igényeire, ha azok ellentétben állnak a szükségessel.

    Biztosítsunk számára egészséges ételeket és korlátozzuk a nassolást.

    Naponta legalább egy órát töltsünk a természetben.

    A családi, közös vacsora alatt felejtsük el az elektronikai eszközök nyomogatását.

    Rendes, asztali játékokkal játsszon a gyerek.

    Minden napra kapjon a gyerkőc valamilyen feladatot, például: beágyazás, a játékok összeszedése játék után, kiteregetés, táskák elrendezése, megterítés stb.

    Minden nap ugyanabban az időben feküdjön le a gyermek, és tiltsuk meg neki, hogy az ágyba vigye a különböző eszközöket, tárgyakat.

    Tanítsuk meg a gyermekünknek a felelősségtudatot és az önállóságot. A kis sikertelenségektől ne védjük meg őket. Ezzel megtanítjuk megbirkózni a nehézségekkel, leküzdeni az akadályokat.

    Ne csomagoljuk össze, illetve hozzuk a gyermek helyett az iskolatáskát. Ne vigyük neki az iskolába az otthon hagyott ételt, házi feladatot stb. Ha elmúlt 5 éves, ne tisztítsuk meg neki a banánt se. Tanítsuk önállóságra. Tanulja meg, mi az a türelem, és adjunk neki esélyt, hogy a szabad idejét valóban szabadon töltse el. Ezalatt kissé unatkozhat, mely arra sarkallja majd, hogy alkotó tevékenységet végezzen.

    Az élet ne csak szórakozásból álljon.

    Ne vegyük körül gyermekünket állandóan technikával, hogy addig se unatkozzon.

    Semmilyen oda nem való tárgy se legyen az asztalon, amikor étkezésről van szó. Akkor sem, ha autóban vagy étteremben ül, vagy akár az üzletben vagyunk vele. Ezzel arra ösztönözzük a gyermek agyát, hogy gondolkozzon és kitaláljon valami unaloműzőt.

    Legyünk ne csak fizikálisan, de emocionálisan is elérhetőek gyermekünk számára. Tanítsuk meg gyermekünknek, mik is azok a szociális készségek.

    Ne a telefonon lógjunk, gyermekünkkel beszélgessünk.

    Tanítsuk meg gyermekünknek, hogyan birkózzon meg a haraggal és az ingerültséggel.

    Tanítsuk meg gyermekünket kezet fogni, helyet átadni, megosztani valamit, együttérezni, illetve megfelelően viselkedni az asztalnál, vagy beszélgetés közben.

    Tartsuk vele az érzelmi kapcsolatot: nevessünk rá, pusziljuk meg, csiklandozzuk meg, olvassunk neki, táncoljunk vele, ugráljunk vele, kússzunk-másszunk együtt.

    Változtatni kell eddigi szemléletünkön, különben az egész utánunk következő generáció pirulákon fog élni. Még nem késő, de az idő egyre csak fogy és fogy…


    Share on Tumblr
adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!

gyermekmentés, családsegítés, adó egy százalék, 1+1, adó
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Sikeres volt a Csongrád Megyei Civil Információs és Egyeztetõ Fórum - az NCA-DP-11-B-0014 támogatásával

    A Nemzeti Civil Alapprogram NCA-DP-11-B-0014 támogatása révén jöhetett létre 2011 nyarán a Csongrád Megyei Civil Információs és Érdekegyeztetõ Fórum. A MÁTRIX Közhasznú Alapítvány által szervezett kerekasztal-beszélgetés a megyében munkálkodó civil és állami szektor szereplõit, és munkatársait valamint önkénteseit hozta össze néhány órás programjain.

  • Rászoruló gyermekeket vár A Játékkészítő

    Rászoruló gyermekeket vár A JátékkészítőA Játékkészítő című, decemberben látható szuper pop-musicalt létrehozó TulipánTündér Produkciós Iroda felhívással fordul a rászoruló gyermekeket segítő alapítványokhoz, kérve segítségüket és közreműködésüket, hogy minél több gyermekhez eljuthasson annak a pályázatnak a híre, melynek győztesei részt vehetnek az akciómese előadásán. A pályázat témája a "mese".Mit jelent számukra és hogyan alakítja, segíti a gyermekek életét a mese? A pályázat kiírói olyan rövidfilmeket, videókat várnak, melyben a gyermekek - különböző formában - megfogalmazzák a meséhez való viszonyukat.

  • Támogattuk a családok átmeneti otthonában élõ kisgyermekeseket

    Számos esetben támogattuk bajban lévõ egyéneket, közösségeket. A csatolt köszönõlevél egy a sok visszajelzésbõl, hálás köszönetbõl - melyet egyik esetben sem kértünk...

    Mottónk: együtt könnyebb a legnagyobb bajt is átvészelni!

  • Optimizmus = boldog élet!

    Optimizmus = boldog élet!Az optimizmus, a pesszimizmus ellentéte, olyan életszemlélet, amiből nézve a világ jó, vagy kedvező hely. Az optimisták általában azt tartják, hogy az emberek jók. Az életről „kedvező” képük van, és abban hisznek, hogy idővel és végül a dolgok rendeződnek. Nos a Magyar ember nem az optimizmusáról híres. A Mátrix Közhasznú Alapítvány társadalmi fejlesztő tevékenysége segíti, hogy a problémamegoldás mellett derűlátó, bizakodó, pozitív gondolkodású emberekké alakuljon mindenki, aki még nem az. Ehhez viszont önbizalom, önismeret, változásra képesség / érettség is szükséges!

  • 25 önbizalom erősítő, szülő-gyerek kapcsolatot szorosabbá tevő mondat

    25 önbizalom erősítő, szülő-gyerek kapcsolatot szorosabbá tevő mondatKedves Anyuka, képzeld el: vasárnap délután van, a család jót ebédelt, volt süti is, a lakás ki van takarítva, másnap mindenki tiszta, vasalt ruhába tud munkába/iskolába/óvodába indulni. Sokat tettél azért, hogy ez így legyen. Ugye jól esne, ha a család ezt nem venné természetesnek, hanem egy egyszerű, szívből jövő mondattal megköszönné? Kedves Apuka, ugye neked is jól esne, ha nem lenne magától értetődő a család számára, hogy bizony kerül étel az asztalra és meleg van a lakásban. Megdolgoztál érte, hogy (részben) a te fizetésedből ez megvalósulhasson. Milyen jól esne, ha a feleséged, gyereked ezt egy-egy hálás szóval illetné.

  • Új kötelező irodalomra lenne szükség

    Új kötelező irodalomra lenne szükségMit olvassanak leginkább a mai gyerekek?! A mai gyerek sem olvasnak kevesebbet, mint elődeik, az olvasás forrása azonban megváltozott. Az élményközpontú irodalomról és a kötelező olvasmányokról is beszélgettünk Gombos Péterrel, a Magyar Olvasástársaság elnökével, egyetemi oktatóval. Egyre kevesebb könyvet látni a gyerekek kezében. Ezt azt jelenti, hogy kevesebbet is olvasnak, mint a korábbi generációk? Nem feltétlenül. Kevesebb könyvélményük van, viszont sokszor látunk tabletet, okostelefont a kezükben, ezeken kifejezetten sokat olvasnak.

  • Lázas csecsemõ / gyermek ápolása otthon

    Normál testhõmérséklet: 36,6 Celsius.

    Hõemelkedés: 37,5 Celsius.

    Láz: 38 Celsius foktól! A láz egy tünet, ami nagyon sok betegség tüneteként jelentkezhet. A legköztudottabb a fertõzés.

    Fertõzés esetén a láz szerepe, hogy a magas hõmérsékletre érzékeny kórokozókat elpusztítsa a szervezetben.

  • Szegénység és társadalmi kirekesztettség

    A 90-es években lezajlott társadalmi-gazdasági átalakulás jelentõsen rontotta a romák, a munkanélküliek, a kevésbé iskolázottak és a szakképzetlenek, a fogyatékkal élõk, a gyakran betegeskedõ és a szenvedélybeteg emberek, a veszélyeztetett gyermekek, a gyermeküket egyedül nevelõ szülõk, a hajléktalanok és a rossz körülmények között, hátrányos helyzetû településeken élõk boldogulásának esélyeit, különösen azért, mert nehezebben jutnak munkához.

  • A figyelemzavar összefüggésbe hozható az alvási problémákkal

    Az ADHD angol szavak rövidítésébõl jött létre. Jelentése a figyelemhiányt és hiperaktivitásból eredõ zavarokat foglalja össze. Olyan kifejezés, amely egyaránt használható a koncentrációs problémák, figyelemzavar és hiperaktív állapotok leírásánál.

  • Magyarország és a klímaváltozás

    2012-ben jár le a Kiotói egyezmény, amely Magyarországnak 6%-os kibocsátás-csökkentést tesz kötelezõvé, hat üvegházhatást okozó gázra vonatkozóan, a 2008-2012-es évek átlagában. Ezt az egyezményt az ország 2002-ben ratifikálta. Az 1985-1987-es bázisidõszakhoz kell a csökkentéseket mérni.