rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Bennünket is körülvesz ez a csendes tragédia!

  • Share on Tumblr

    Bennünket is körülvesz ez a csendes tragédia!A csendes tragédia amiről senki sem beszél, pedig mi gyerekeinket érinti. - Kedves Gyermeknevelő Testvérek! Annak idején Kopp Mária, magyar orvos, pszichológus, a „Mentális Egészségtudományok” társult kutatócsoportjának vezetője egy magán beszélgetésben azt mondta, hogy Európát nem a harmadik világháborútól, s nem is az atombombától, hanem a semmittevésben felnövő, saját kontrollálatlan vágyainak odavetett generációktól félti! Képtelenség és felfoghatatlan! Van megoldás? Mi a teendő?! Hogyan lehetne pozitív irányban változtatni a dolgok menetén?!

    Sajnos felnőtt egy olyan generáció melynek egy részét nem lehet feladatokkal terhelni, mert ö azt unja, s mindjárt tovább áll! Ezek a fiatalok mivel kitartó munkát se az iskolában, se az életben nem végeztek ezért nem is tudnak maguknak parancsolni, más véleményét még kevésbé elfogadni, így a házasságban, családi életben, de a munkahelyen is nagyon sok kudarccal találkozva megkeserednek.

    Érdemes az alábbi írást ilyen szempontból elolvasni! Ne okozzunk szeretetből, könnyelműségből maradandó kárt gyermekeinknek!!

    Szomorú szívvel,

    Csaba t.

    A csendes tragédia amiről senki sem beszél, pedig mi gyerekeinket érinti

    A mostani kor otthonaiban van jelen ez a csendes, de annál szomorúbb tragédia, mely a szemünk láttára ragadja el a nekünk legkedvesebbet: a gyermekeinket.

    Gyermekeink ugyanis szörnyű mentális állapotban vannak!

    A legutóbbi 15 év statisztikájából egyértelműen kiviláglik, hogy a gyermekek pszichológiai rendellenességei egészen elképesztő mértéket öltenek:

    minden ötödik gyerek mentális rendellenességben szenved,

    a figyelemhiányos rendellenességek száma 43%-kal nőtt,

    a serdülőkori depressziós betegségek száma 37%-kal nőtt,

    a 10-14 évesek gyermekek körében az öngyilkossági arány 200%-kal nőtt.

    Mit tehetünk, hogy szembenézzünk az igazsággal?

    – Rossz válasz, hogy javítsuk a diagnosztikai lehetőségeket.

    – Rossz válasz, hogy hát, így születtek.

    – Szintén rossz válasz, hogy az iskolarendszer a hibás.

    Igen, az a valóság, hogy, bár fáj ezt saját magunknak is bevallani, mi, egyedül MI szülők vagyunk a hibásak, nekünk kell segíteni a gyermekünknek.

    De miben is áll ez a probléma?

    A modern kor gyermekei nem élik meg az egészséges gyermekkor élményét, amihez tartozik például:

    érzelmileg elérhető, megközelíthető szülők,

    egyértelműen meghatározott határok és erkölcsi minta,

    felelősség,

    kiegyensúlyozott étrend és megfelelő mennyiségű és minőségű alvás,

    megfelelő mennyiségű szabadban eltöltött aktív mozgás,

    kreatív játékok, a közös, önfeledt szabadidő eltöltése.

    Ehelyett a gyerekek ezt látják:

    örökké elfoglalt szülők,

    a végletekig kényeztető szülők, akik mindent megengednek a gyermeküknek,

    az érzés, hogy „nem kellesz senkinek”,

    kiegyensúlyozatlan étrend és hiányos alvás,

    „otthonülős” életmód.

    Végtelen stimuláció, technológiára alapuló szórakoztató eszközök hada, az igények azonnali kielégítése. Hogyan lenne lehetséges, hogy ilyen körülmények között egy mentálisan egészséges gyerek nőjön fel? Természetesen sehogy…

    Az emberi természetet nem lehet megvezetni, becsapni: a szülői nevelést nem lehet megkerülni sehogy sem. Ahogy látjuk, ennek hiánya egyszerűen szörnyűségekhez vezet. Az igazi gyermekkor elvesztéséért, vagy meg nem éléséért később hatalmas árat fizet maga az áldozat: az érzelmi jóléte kerül veszélybe.

    Mit lehet tenni?

    Ha azt szeretnénk, hogy gyermekünknek valóban egészséges és önfeledt gyermekkora legyen, akkor vissza kell térnünk egészen az alapokig. Még nem késő!

    Íme, ezeket kell a szülőknek megtenni:

    Állítsunk fel korlátokat, közben ne feledjük: mi a gyermekeink szülei és nem barátai vagyunk.

    Azt biztosítsuk a gyermekünknek, amire szüksége van, és ne azt, amit szeretne. Nem kell félni nemet mondani az igényeire, ha azok ellentétben állnak a szükségessel.

    Biztosítsunk számára egészséges ételeket és korlátozzuk a nassolást.

    Naponta legalább egy órát töltsünk a természetben.

    A családi, közös vacsora alatt felejtsük el az elektronikai eszközök nyomogatását.

    Rendes, asztali játékokkal játsszon a gyerek.

    Minden napra kapjon a gyerkőc valamilyen feladatot, például: beágyazás, a játékok összeszedése játék után, kiteregetés, táskák elrendezése, megterítés stb.

    Minden nap ugyanabban az időben feküdjön le a gyermek, és tiltsuk meg neki, hogy az ágyba vigye a különböző eszközöket, tárgyakat.

    Tanítsuk meg a gyermekünknek a felelősségtudatot és az önállóságot. A kis sikertelenségektől ne védjük meg őket. Ezzel megtanítjuk megbirkózni a nehézségekkel, leküzdeni az akadályokat.

    Ne csomagoljuk össze, illetve hozzuk a gyermek helyett az iskolatáskát. Ne vigyük neki az iskolába az otthon hagyott ételt, házi feladatot stb. Ha elmúlt 5 éves, ne tisztítsuk meg neki a banánt se. Tanítsuk önállóságra. Tanulja meg, mi az a türelem, és adjunk neki esélyt, hogy a szabad idejét valóban szabadon töltse el. Ezalatt kissé unatkozhat, mely arra sarkallja majd, hogy alkotó tevékenységet végezzen.

    Az élet ne csak szórakozásból álljon.

    Ne vegyük körül gyermekünket állandóan technikával, hogy addig se unatkozzon.

    Semmilyen oda nem való tárgy se legyen az asztalon, amikor étkezésről van szó. Akkor sem, ha autóban vagy étteremben ül, vagy akár az üzletben vagyunk vele. Ezzel arra ösztönözzük a gyermek agyát, hogy gondolkozzon és kitaláljon valami unaloműzőt.

    Legyünk ne csak fizikálisan, de emocionálisan is elérhetőek gyermekünk számára. Tanítsuk meg gyermekünknek, mik is azok a szociális készségek.

    Ne a telefonon lógjunk, gyermekünkkel beszélgessünk.

    Tanítsuk meg gyermekünknek, hogyan birkózzon meg a haraggal és az ingerültséggel.

    Tanítsuk meg gyermekünket kezet fogni, helyet átadni, megosztani valamit, együttérezni, illetve megfelelően viselkedni az asztalnál, vagy beszélgetés közben.

    Tartsuk vele az érzelmi kapcsolatot: nevessünk rá, pusziljuk meg, csiklandozzuk meg, olvassunk neki, táncoljunk vele, ugráljunk vele, kússzunk-másszunk együtt.

    Változtatni kell eddigi szemléletünkön, különben az egész utánunk következő generáció pirulákon fog élni. Még nem késő, de az idő egyre csak fogy és fogy…


    Share on Tumblr
bohócdoktor adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!

gyermekmentés, családsegítés, adó egy százalék, 1+1, adó
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A szeretethiánynak durva következményei is lehetnek

    A szeretethiánynak durva következményei is lehetnekA szeretethiány lelki és testi következményei - Hajszoljuk a sikert, a pénzt, a csillogást, a látszatot és közben elfelejtjük a legfontosabbat. Megfeledkezünk a legnagyobb kincsről, a szeretetről. A szeretethiány népbetegség. A szeretethiánynak szövődményei vannak. Nem csak lelki, hanem testi szövődményei. A szeretethiány lelki vonzata a magány? Vagy épp fordítva, a magány hozza magával a szeretethiányt? Egy kis odafigyelés, az életritmus - az élet sebesség megfelelő megválasztása, a törődés... sokszor nem kerül se több időbe, se pedig anyagiakba. Szeretettel szeretteink felé, legyen ez a jelszó...

  • A globális felmelegedés mindenkit fenyegetõ globális probléma

    Globális felmelegedésnek az utóbbi évtizedek éghajlati változásait nevezzük: emelkedik az óceánok és a felszínközeli levegõ hõmérséklete. A folyamat várhatólag folytatódik; végállapotát még becsülni sem tudjuk. Az Éghajlat-változási Keretegyezmény a globális éghajlatváltozás kifejezést az ember által okozott klímaváltozásra használja.

  • Para - bizonyítvány sokk

    Para - bizonyítvány sokkÉv végén sok kisgyermek retteg, hogy mit fognak szólni az iskolai bizonyítványhoz a szülők... A gyermekeltűnések szezonja az év végi bizonyítványosztás ideje. Rácz Anett, a Mátrix Közhasznú Alapítvány elnöke óvva int minden szülőt attól, hogy aránytalanul komolyan vegye az év végi tanulmányi eredményeket, hiszen a gyermekek lelki és fizikai egészségénél nincs fontosabb. Jobb megelőzni azt, hogy egy - egy gyermek ijedtségében világnak szaladjon, hiszen még arra is van esély, hogy soha többé nem kerül haza.

  • 25 önbizalom erősítő, szülő-gyerek kapcsolatot szorosabbá tevő mondat

    25 önbizalom erősítő, szülő-gyerek kapcsolatot szorosabbá tevő mondatKedves Anyuka, képzeld el: vasárnap délután van, a család jót ebédelt, volt süti is, a lakás ki van takarítva, másnap mindenki tiszta, vasalt ruhába tud munkába/iskolába/óvodába indulni. Sokat tettél azért, hogy ez így legyen. Ugye jól esne, ha a család ezt nem venné természetesnek, hanem egy egyszerű, szívből jövő mondattal megköszönné? Kedves Apuka, ugye neked is jól esne, ha nem lenne magától értetődő a család számára, hogy bizony kerül étel az asztalra és meleg van a lakásban. Megdolgoztál érte, hogy (részben) a te fizetésedből ez megvalósulhasson. Milyen jól esne, ha a feleséged, gyereked ezt egy-egy hálás szóval illetné.

  • Mi a gyermekbénulás (poliomielitisz)

    A gyermekbénulás olyan betegség, melynek okozója vírus (poliovírus). A poliovírus a piszkos kézrõl vagy tárgyakról a szájon keresztül jut a szervezetbe. A fertõzés legtöbbször tünetmentesen zajlik, de ritkán súlyos, maradandó bénulást okoz. A végtagok bénulása miatt sokan járógépbe kényszerülnek. Ha a betegség a légzõizmokat is érinti, a beteg tartós gépi lélegeztetésre szorulhat. Gyakori a halálozás is.

  • Játszóteret kapott a Tabán Utcai Óvoda

    2012-ben a Tabán Utcai Óvodában segítette a játszótér megújulását a Mátrix Közhasznú Alapítvány. A segítségkérést fogadtuk, a pénz (700.000. Ft) összejött, a játszótér 2012-ben felépült.

    Képzeld, tucatnyi olyan óvoda van, ahol a leszanált - régi, vas - játszóterek helyett nem épültek újak, sivár kõ vagy fû van az udvarokon. Együtt csodákra vagyunk képesek!

  • Diszlexia a tanulási zavarok egy formája

    A diszlexia elnevezés használatos az olvasás elsajátításának zavarára, de már maga a szó is sokkal szélesebb fogalomra utal. A kifejezés ugyanis két tagból áll, az egyik a görög eredetû "disz", amely nehézséget jelöl, a másik a "lexia" a szintén görög eredetû "lexis" szóból, amely "szavakat, beszédet" jelent. Tehát szó szerint is a szavakkal kapcsolatos zavarról van szó, de ma már tudjuk, hogy a diszlexia ennél még összetettebb jelenség.

  • Bence gyógyulásnak indult!

    Bencét a kemoterápiás kezelése óta rendszeresen támogatjuk. A család élelmezésébe, a mindennapjaik könnyebbé tételében segédkezik a MÁTRIX Alapítvány. A nehéz kezeléseken átesett pici örömünkre fejlõdik, gyógyul! HURRÁ!

  • Ha egy csecsemő elmondhatná..

    Ha egy csecsemő elmondhatná..Ha a baba beszélni tudna… Egy újszülött üzenete édesanyjához: “1. Nem azért sírok, hogy megnehezítsem az életedet. Azért sírok, mert valami baj van. Még ha nem is látszik másból. 2. Vadiúj vagyok. Nem irányítom teljesen az idegrendszerem. Szervezetlen vagyok. Megnyugtat, ha veled vagyok, hallom a szívverésed, érzem az illatodat… Segítesz ezzel nekem. 3. Az, hogy nem bírom abbahagyni a sírást, nem a te hibád. Tudom, hogy megteszed, ami tőled telik. Még csak most ismerkedünk egymással. Eljutunk majd oda…. tarts ki, kérlek.

  • Az éhezés sokunknak mindennapos trauma

    Az éhezés sokunknak mindennapos traumaA becslések szerint ma Magyarországon 30.000-40.000 gyermek gyakorlatilag éhezik. Ez a szám az elszegényedő családok számának gyarapodásával egyre növekszik. Sok-sok kisgyermeknek valóban nincs mit ennie. Mit is jelent az éhezés / alultápláltság?! Ha valaki kényszerből rossz minőségű, rostban szegény, vitaminoktól és ásványi anyagoktól mentes tápanyagokat fogyaszt (vagy ad a családjának), az előbb utóbb vagy alultáplált állapotba kerül vagy az elsavasodás, elhízás és szövődményei (pl. cukorbetegség) érik el.