rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Napi testmozgással-és lelki gyakorlatokkal csökkenthető a bezártságtól kialakuló rossz közérzet

  • Share on Tumblr

    Napi testmozgással-és lelki gyakorlatokkal csökkenthető a bezártságtól kialakuló rossz közérzetGyerekeket, felnőtteket, fiatalokat - öregeket is megterhel a bezártság, a megváltozott napirend, a munkakörülmények sokkos helyzete, az anyagi helyzettel kapcsolatos gondok, a digitális oktatás, a koronavírus terjedésétől való állandó félelem, a távolságtartás, a napi teendőkkel kapcsolatos korlátok, és minden, ami a 2020. év első felére jellemző. Testmozgással-és lelki gyakorlatokkal csökkenthető a bezártságtól kialakuló rossz közérzet. A Mátrix Közhasznú Alapítvány mindenkit nyugodtságra, higgadtságra buzdít. Ám ebben az időszakban se engedjük el magunkat, hiszen a siker a kezünkben van.

    Gyerekek / Szülők! Karantén idején se feledkezzünk meg a napi testmozgásról. Seres Viktor a 11 éves influencer, youtuber szerencsés, mert a tömbháznál, ahol lakik, erdő, vízpart, emberektől mentes terep található, ahol naponta 1-2 órát testvérével önállóan szervezett testneveléssel tölthet el.

    Erről videója elérhető itt:

    Otthon tanulás - digitális tanrend, napi testmozgás

    Sajnos nem mindenki ilyen szerencsés, mint Viktor, hogy szinte lába alatt az erdő és a folyópart. A fizikai aktivitás, azaz a testmozgás kell, ez az egészség alapja. A bennünk képződő feszültség oldására, testünk egészsége érdekében is nagyon fontos a lelki egészség fenntartása, és a napi testedzés - fogalmazza meg Rácz Anett, az egészségfejlesztéssel is foglalkozó Mátrix Közhasznú Alapítvány vezetője. Ha nincs mód erdőben - emberektől mentes területen mozogni, pár hasznos tipp (otthoni nyers / gerilla módszer) a mindennapokra, ami segíti a fitten tartást (a testi – lelki egészséget):

    1. A szoba közepén zenére végezz tornagyakorlatokat
    Nincs konkrét minimum, annyit sportolj a szobában, amennyi jól esik, próbáld megmozgatni az egész testedet, de a sportsérülések elkerülése érdekében már bevált gyakorlatokkal érdemes kezdeni. A bemelegítés nagyon fontos, a tornagyakorlatok végén pedig a levezetés, a légző gyakorlat.

    2. Az udvaron / lépcsőházban 5-10 perc intenzív gyaloglással - futással tedd aktívvá magadat
    Lépcsőzéssel menj fel a bevásárlásból, gyalogszerrel indulj neki a napi feladatok elvégzéséhez. Udvaron belül kis körökben futással, guggolva járással, pókmászásban is terhelhetjük fizikailag testünket.

    3. Emelj súlyokat
    Izomerő növelésre vagy szálkásításra is alkalmas az otthoni súlyzózás. Ha nincs otthon sporteszköz, akkor sem kell elkeseredni, vízzel teli üveget, nagyobb könyveket is használhatsz súlyzózásra. A balesetek elkerülése érdekében csak biztonságos módon emelgessünk súlyokat.

    4. Adj a lelkednek is megtisztulást
    Jóga gyakorlatokkal, meditációval, relaxációval tehetjük jobbá a lelki állapotunkat. Egy vers meghallgatása, egy jógaóra online lejátszása, relaxációs zenét hallgatni főzés közben, mind segítheti a jobb állapotba kerülést. Megszámlálhatatlan variáció van, kombinálni érdemes.

    5. Olvass hangosan, akár magadnak vagy a család más tagjainak
    Verset, mesét, vagy fejezetenként akár egy egész regényt is felolvashatunk. A szókincs bővülése mellett levezeti a feszültséget az olvasás. Improvizálhat a család minden tagja valamilyen történetet, szervezhet közösen a bagázs minden napra egy izgalmas mondókás félórát.

    6. Társasjáték, kártya, dominó mind közösség építő, feszültséget oldó csapatjáték, hasznos a családban az ilyen közös elfoglaltság.

    7. Közös főzés, közös mosogatás, közös terítés
    Egymást meglepni finom étellel felülmúlhatatlan élmény. A mozgásban gazdag nap végére egy finom-és egészséges vacsora úgyszintén közösség építő, örömet okozó.

    8. Televízió, online, filmek
    A fizikai aktivitás után a család megnézheti közösen a rég várt filmeket, melyekre a rohanó életben sok esetben ilyen formán nem volt idő. Osszuk be a néznivalókat, de ne tapadjon a gyerek a játékprogramok vagy a mesék elé, mert azzal bezárkózottá válhat. Tartsuk meg az egészséges egyensúlyt, a filmek, a televízió kontroll és mérték mellett része lehet a napirendünknek.

    9. Célkeresztben a hobbi. Eddig sok mindenre időhiány volt, a karanténban a helyzet megváltozik, időnk engedi, hogy hobbinknak éljünk.

    10. Rajz, színezés, gyurmázás révén alkothatunk, közben feszültséget oldunk.

    Rácz Anett alapítványi vezető hozzátette: a megváltozott - zűrös napirend negatívan hathat a kisgyermekek viselkedésére. Vonjuk be őket a napi feladatokba, dicséret mellett pl. háztartástan (takarítás, mosás), higiénia, ruhahajtogatás, szennyes válogatás, rendrakás, szőnyeg rázás is lehet az alternatív iskolarend része, hagyjuk fejlődni a kicsiket az "élet iskolájában". Emellett a kilátástalansággal kapcsolatos ventiláló gondolatokat a szülő rendszeresen hesegesse el, pozitív hozzáállás és az egyszerű dolgok változatos kombinációja lehet megoldás a helyzetből való sikeres kilábaláshoz.

    A vírusveszélyes időszak hamar elmúlik, és bár semmi nem lesz olyan, mint azelőtt, de visszaáll minden a megfelelő kerékvágásba. Addig pedig a megváltozott helyzethez alkalmazkodva könnyedebben átvészelhetjük az egészségügyi karantén idejét.

    Otthon tanulás, digitális oktatás, egészségesen

    Segítene jót tenni? Megteheti!

    A legapróbb hozzájárulás, a legkisebb támogatás is életmentő, hiszen sok kicsi sokra megy! Így is segíthet:

    1. Adó 1 százalék felajánlással: éves szinten tízezernél több segítségnyújtást támogathat adó 1 százalék felajánlása révén. Adóbevalláskor a Mátrix Közhasznú Alapítvány 18472273-1-06 adószámát adja meg, vagy május 20-ig rendelkezzen az eSzja adóbevallásban.

    2. Adománnyal: az alapítvány 11735005-20510350 -es hivatalos számlaszámára átutalt összeg 100%-ban a jótékonysági programok finanszírozására kerül felhasználásra.

    3. PayPal támogatás révén: az info@matrixalapitvany.hu paypal címre átutalt átutalt összeg 100%-ban a jótékonysági programok finanszírozására kerül felhasználásra.

    4. Adományvonallal: a Mátrix Közhasznú Alapítvány ADHAT Segélyvonalán hívással és SMS-el is segíthet! Hívja a 13600 -as telefonszámot (mindenféle előhívó nélkül), majd az automata bejelentkezése után adja meg az alapítvány kódját, a 22 -est! Ha könnyebb az SMS, akkor a 13600 -as számra küldjed a 22 -est. Egy hívás vagy egy üzenet 500 Ft. Ennyit kapunk, és ennyit is számláznak az adott telefonszámlára!

    Közösen tegyünk CSODÁT! Az alapítvány támogatása kapcsán a www.matrixalapitvany.hu és a www.facebook.com/matrix.alapitvany oldalakon további információkat szerezhet. Sok kicsi sokra megy, hálásan köszönjük a segítségét!


    Share on Tumblr
bohócdoktor adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!

gyermekmentés, családsegítés, adó egy százalék, 1+1, adó
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Szívszorító igaz történet - nehéz Magyarországon élni...

    Szívszorító igaz történet - nehéz Magyarországon élni...47.000 Ft nyugdíja pár nap alatt elfogyott. Kifizette a boltban a tartozásait kamatostól, a postán hatezer forintot hagyott a villanyszámlára, elküldött a fiának ötezer forintot a főváros egyik hajléktalanszállójára, végül az önkormányzatnál a kutyaoltás elmaradt összegét fizette be. Tervezte, hogy tüzelőt is vesz, de a pénztárcájában csak három darab ezres maradt egész hónapra. Vett a boltban fél kiló kenyeret és egy liter tejet is és lassan totyogott hazafelé a sáros úton. Az utat nézte mereven, nehogy elcsússzon. A szőke boltos nő ingerült volt, miután kilépett az ajtón, mert megint szellőztetnie kellett a rossz szagú öregasszony után.

  • Az esõerdõk irtása

    Az esõerdõket jelenleg óriási mértékben irtják, ami az üvegházhatás egyik fõ okozója. Az õserdõk égetéses irtása során az égéssel szén-dioxidtömeg jut a levegõbe. Amikor az erdõket kivágják és fölégetik, az elraktározott szén CO2 formájában kerül vissza a levegõbe. Az utóbbi 10-15 év során átlagosan évente 1 milliárd tonnával kerül több szén-dioxid a légkörbe.

  • A figyelemzavar összefüggésbe hozható az alvási problémákkal

    Az ADHD angol szavak rövidítésébõl jött létre. Jelentése a figyelemhiányt és hiperaktivitásból eredõ zavarokat foglalja össze. Olyan kifejezés, amely egyaránt használható a koncentrációs problémák, figyelemzavar és hiperaktív állapotok leírásánál.

  • Tedd a rászoruló Gyerekek Ünnepét Örömtelivél - Karitatív Shopping Center

    Tedd a rászoruló Gyerekek Ünnepét Örömtelivél - Karitatív Shopping CenterAlapítványunk tevékenységét támogatja a Kari.hu! A Kari.hu egy webáruházakat tömörítő Karitatív Shopping Center, ahol minden vásárlásod 1%-ával jótékonykodsz. Az általad kiválasztott terméket/szolgáltatást értékesítő/forgalmazó üzlettől vásárolsz KÖZVETLENÜL, vagyis a szállítási, fizetési, garanciális és egyéb feltételeket is ők szabják meg, illetve a termékek ellenértékét is mindig az adott üzletnek fizeted. Ha információra van szükséged a termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatban, akkor szintén Őket kell megkeresned. A vásárlásod után kapott visszaigazoló levélben pontosan látod, hogy mely elérhetőségeken.

  • Helyes táplálkozás gyermekkorban

    A nyári szünidõvel kiváló alkalom nyílik arra, hogy a szülõk megreformálják gyermekeik és a család táplálkozását, életmódját. Bár ekkor rengeteg zöldség, gyümölcs van a piacon és a szabad levegõn végzett sportnak sincs akadálya, mégis a tapasztalatok azt mutatják, hogy a szünidõ alatt a gyerekek csak tovább híznak. Sokan nem megfelelõ információk és tévhitek alapján alakítják gyermekeik étrendjét, ami helytelen zsírfogyasztás révén nem megfelelõ minõségû táplálkozáshoz, esetleg hiányállapothoz vezet.

  • Mi a gyermekbénulás (poliomielitisz)

    A gyermekbénulás olyan betegség, melynek okozója vírus (poliovírus). A poliovírus a piszkos kézrõl vagy tárgyakról a szájon keresztül jut a szervezetbe. A fertõzés legtöbbször tünetmentesen zajlik, de ritkán súlyos, maradandó bénulást okoz. A végtagok bénulása miatt sokan járógépbe kényszerülnek. Ha a betegség a légzõizmokat is érinti, a beteg tartós gépi lélegeztetésre szorulhat. Gyakori a halálozás is.

  • Pihentető praktikák a nyári kánikula idejére

    Pihentető praktikák a nyári kánikula idejéreA nyári kánikula idősek és fiatalok számára is nagy terhet jelent. Nappal kimerültség, éjjel van, hogy csak forgolódunk az ágyban, a fülledt melegben még aludni sem tudunk rendesen. Ilyenkor az ember legtöbbször csak szenved, izzad, másnap nyűgösen, fáradtan ébred, s ez az egész napját megbélyegzi. Ám gondoljunk csak arra, hogy vannak olyan országok, ahol mindig ennyire meleg van. Ezért is találták ki az ilyen helyeken az úgynevezett szieszta időszakot, amikor bezárnak az üzletek tíztől, délután kettőig, hogy ezekben a nagyon meleg órákban az ember pihenhessen kicsit.

  • Június a harmónia hónapja

    Június a harmónia hónapjaA nyári napforduló június 21-én van, az év leghosszabb napjának ünnepe, ősi hagyományokra nyúlik vissza. A csillagászati szakterminus szerint a nyári napforduló az a pillanat, amikor a Föld forgástengelye a legkisebb szögben hajlik el a Nap sugaraitól. Ezt az örömnapot a keresztény kultúrkörben a Szent Iván éjjeli ünnepségekhez kötik. Azonban nem árt tudnunk, hogy ez a kereszténység felvétele előtti magyarság egyik legfontosabb ünnepe is volt a téli napfordulóval egyetemben. Ezek az ünnepek az életet, a termékenységet, és a szoláris értékek győzelmét tükrözik.

  • Nálatok vannak-e Állatok?!

    Projektmenedszerként segítjük az állatvédõk munkáját

    Az Orpheus Állatvédõ Egyesület Szeged városban a lakosság által tartott háziállatok kapcsán 2012 októberében reprezentatív felmérést végez, környezettudatosságot segítõ kiadványokat oszt, illetve a város középiskoláiban diák-állatrendõrséget szervez. A program a Szeged Megyei Jogú Város „Biopolisz Park – Egyetemi városrész közterületeinek rehabilitációja” programon belüli mini projekt, melynek célja az élhetõbb város megteremtése.

  • A testedzés növeli az önbizalmat és csökkenti a kapcsolatteremtési nehézségeket

    Aki fiatal korában rendszeresen sportol, nem csak az olyan krónikus betegségek kialakulásának kockázatát csökkenti, amilyen a diabétesz vagy a szív- és érrendszeri betegségek, hanem a lelki egészségre is pozitív hatással van.